Ścieżka dźwiękowa jest jedną z najlepszych części anime, zwłaszcza openings i endings . Niedawne wydanie adaptacji webtoonów , takich jak The Tower of God i The God of High School, ujawniło fakt, że artyści K-popu użyczają swoich głosów do muzyki z anime, co do niedawna było prawie nieznane. Jednak wraz z wzrostem popularności K-popu na początku XXI wieku i jego pojawieniem się na rynku międzynarodowym, coraz więcej koreańskich piosenkarzy śpiewa motywy przewodnie najnowszych anime, co doskonale pasuje do zaciętych walk z japońskim kataną , supermocami, czy romantyczną sceną…
Oto krótki przegląd różnych motywów muzycznych z czołówek i końcówek anime śpiewanych przez niektórych z waszych ulubionych artystów K-popu :
1. „Slump” – Tower Of God
Muzyka otwierająca „Top” i motyw przewodni utworu kończącego „Slump” są śpiewane przez Stray Kids , ośmioosobowy boysband K-popowy. Stray Kids to stosunkowo nowa grupa w branży K-pop, która zadebiutowała w 2017 roku, ale już zdążyła zasłynąć dzięki piosence Tower of God. W porównaniu z bardziej optymistycznym i inspirowanym rockiem utworem otwierającym, motyw końcowy jest bardziej stonowany. Jest on szczególnie poruszający, gdy rozbrzmiewa pod koniec odcinka 12, po wielkim ujawnieniu i kilku chwilach całkowitej ciszy. Przejście między sceną upadku Bama a mrocznym intro z solową gitarą i scenami z innymi postaciami, gdy Félix zaczyna śpiewać, jest szczególnie udane.
2. „Every Heart” – Inuyasha
Inuyasha znany jest z kultowych motywów przewodnich, takich jak „Change the World”, pierwsza piosenka otwierająca serial, śpiewana przez japoński boysband V6, czy „Fukai Mori” zespołu Do As Infinity, druga piosenka kończąca serial. Jednak inną piosenką, która podbiła serca wszystkich, jest „Every Heart” solistki K-pop BoA . Jest to czwarty utwór kończący anime, który ukazał się, gdy miała zaledwie 15 lat.
BoA znana jest jako królowa K-popu dzięki swoim niezwykłym talentom tanecznym, znajomości wielu języków i licznym osiągnięciom jako artystka. Jest dobrze znana w Japonii, ponieważ jest pierwszą piosenkarką K-pop, która znalazła się na liście Oricon, oraz pierwszą i jedyną koreańską artystką, która od początku swojej kariery miała sześć albumów z rzędu na pierwszym miejscu listy Oricon.
3. „Neverland” – OZMA
F.T. Island śpiewa czołową piosenkę do „Neverland” OZMA, anime z 2012 roku opartego na nieopublikowanym scenariuszu Leiji Matsumoto, opowiadającego o Ziemi pokrytej piaskiem i podróży wędrowca imieniem Sam. Anime jest krótkie, ma tylko sześć odcinków, czyli połowę standardowej liczby.
F.T. Island, skrót od Five Treasure Island – „pięć” od pięciu oryginalnych członków – to jeden z pierwszych zespołów K-pop rockowych, który zadebiutował w latach 2000. Znana z potężnego głosu swojego wokalisty, grupa śpiewała również dla Shiawa Theory i Toriko.
4. „Brand New Days” – Rilu Rilu Fairilu: Yousei No Door
Ten radosny i delikatny utwór otwierający album Rilu Rilu Fairilu: Yousei no Door idealnie pasuje do głosów dziewczęcej grupy K-pop Apink . Rilu Rilu Fairilu to seria postaci stworzona przez Sanrio i Sega Sammy Holdings, która w 2016 roku doczekała się adaptacji anime. Serial opowiada o grupie małych wróżek o imionach Fairilu, które uwielbiają przygody i nawiązywanie nowych przyjaźni. Rok później powstała druga seria, a trzecia zakończyła się w 2019 roku.
Sześcioosobowa grupa działa w branży muzycznej od 9 lat i znana jest ze swojego uroczego wyglądu, ale w ostatnich latach zaczęła się rozwijać w kierunku bardziej dojrzałych koncepcji. W 2019 roku grupa udała się na konwent Anime Matsuri w Houston w Teksasie, aby zaprezentować swoje najnowsze dzieło.
5. „Change” – Hanasakeru Seishounen
Na pierwszy rzut oka Hanasakeru Seishounen wygląda jak anime typu shojo, w którym bohaterka bierze udział w „grze małżeńskiej”, aby wybrać swojego przyszłego męża, ale w tle kryje się większa tajemnica związana z dramatem i polityką. „Change”, piosenka otwierająca anime, jest śpiewana przez J-Min, solistkę, która wydała ten singiel dwa lata po debiucie.
Niezwykłe w debiucie J-Min jest to, że pierwsze kroki w branży muzycznej postawiła nie w Korei, ale w Japonii w 2007 roku. Wydała kilka ścieżek dźwiękowych do koreańskich seriali, ale dopiero w 2014 roku oficjalnie zadebiutowała na rynku krajowym.
6. „Share The World” – One Piece
Wyobraź sobie radość i podekscytowanie fanów koreańskiego K-popu, gdy ogłoszono, że pięcioosobowy boysband TVXQ (lub Tohoshinki, jak nazywają ich w Japonii) zaśpiewa dziesiąty utwór otwierający One Piece . Grupa zaśpiewała nie jedną, ale trzy piosenki do anime: „We Are!”, 17. piosenkę kończącą „Asu Wa Kuru Kara” oraz „Share the World”. „Share the World” jest zdecydowanie najpopularniejszą piosenką grupy do One Piece , przypominająca początek lat 2000. dzięki instrumentom i rytmowi refrenu. Ale przypomina też czasy, kiedy figurka One Piece była tak rzadka, że nie można jej było nigdzie kupić…
TVXQ był niezwykle popularny na początku swojej kariery, ale w wyniku procesu sądowego przeciwko ich wytwórni w 2009 roku trzech członków uznało, że ich 13-letni kontrakt jest zbyt długi, a zyski są niesprawiedliwie rozdzielane między członków grupy. W rezultacie ci trzej członkowie opuścili TVXQ i utworzyli nową grupę o nazwie JYJ , podczas gdy pozostali dwaj pozostali pod nazwą TVXQ.
7. „Win” – The God Of High School
The God Of High School ma tylko trzy odcinki, ale już przyciągnął wiele uwagi dzięki niesamowitym scenom walk. Jest ekscytujący i przyspiesza bicie serca wszystkich widzów. Ale zakończenie to zupełnie inna historia. „Win” ma swobodną i relaksującą atmosferę, przypominającą letni hit, co daje fanom przyjemną przerwę od szybkiej akcji anime.
CIX , grupa, która zaśpiewała ending, jest jedną z najnowszych debiutujących grup, które pojawiły się na scenie K-pop , ale już teraz udowadniają swój talent dzięki wydaniu tego ending i z pewnością zyskają popularność z czasem.
8. „Houkiboshi” – Bleach
W większości przypadków motywy przewodnie czołówki wywierają większe wrażenie niż motywy końcowe, ponieważ mają one na celu wywarcie wpływu na widzów przed nadchodzącym odcinkiem. Motywy końcowe zazwyczaj dopełniają odcinek spokojniejszym brzmieniem i wolniejszym tempem. Jednak trzeci motyw końcowy Bleach w wykonaniu Younha burzy ten status quo. Ending ten ma w sumie 13 wersji, po jednej dla każdej drużyny Gotei 13.
Younha jest autorką tekstów i piosenkarką, która podobnie jak J-Min rozpoczęła karierę w Japonii, a następnie zadebiutowała w Korei. Jako druga artystka po BoA , która znalazła się w pierwszej dwudziestce albumów listy Oricon Chart, jest bardzo poszukiwana ze względu na swoje talenty kompozytorskie i współpracowała z wieloma grupami K-popowymi, takimi jak SHINee’s Jonghyun, Epik High i RM z BTS. Dzięki współpracy z RM została pierwszą koreańską solistką, która znalazła się na szczycie amerykańskiej listy przebojów iTunes.